Turşu Kavurması/Roasted Pickle

 


Merhabalar. Sabahki paylaştığım turşu kavurmasını anlatmaya ancak fırsat bulabildim. Sırf fasulye turşusunu bu günler için yaptım 😀. Annem genellikle biber turşusundan yapardı ☺️. Yazın bol bol biber turşusu kurar kışında suda bekletip süzüp kavururdu. Kışın domates, biber alinmazdı. Şimdi her mevsim istediğiniz var ama tadı yok maalesef. Turşu kavurması bizde kahvaltı olarak yapılır. Nitekim bende gözümü açar açmaz turşu kavurmaya koştum 🤣. Ölçüsü yok canınız ne kadar isterse o kadar turşu çıkarıp bekletmeniz yeterli acayip lezzetli oluyor. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim 🥰.

Herneyse turşuyu bol suda yıkayın. Üzerini geçecek kadar su ile doldurup bekleyeme bırakın. Ara ara suyunu değiştirin. Ben bir gün boyunca suda beklettim. Tüm tuzu sirkesi gitmişti. Turşuyu süzün fazla suyunu akıtan. Tavada sıvıyağ ile biraz çevirin. Yoğurtlayıp servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek