Yumurta Pastası/Kayısılı Pasta/Spiegeleikuchen

 


Merhabalar. Bugün omlet🍳 görünümlü çok basit ve servise hemen hazır olan bir pasta tarifim var. Ölçüleri tamamen kafamdan ayarladım. Her zamanki Alman Pastası pandispanya tarifim, bir önceki kahveli pasta kremamdan yaptım 😀. Yazın kirazlar ile birlikte yaptığım kıymetlimiss kayısı kompostomu da kullandım😂. Suyunu pandispanyayı ıslamada kullandım. Dilerseniz tart jöle ile pişirip üzerine dökebilirsiniz. Normal nişasta berrak renkte olmuyor tart jöledeki nişasta asitle modifiye edilmiş bir nişasta olduğu için berrak oluyor. Ben gerek duymadım. Zaten yeterince de omlete benzedi diye düşünüyorum ☺️.




Malzemeler

🍰4 yumurta(4 eggs)

🍰1 su bardağı şeker(1 cup sugar)

🍰1 çay bardağı sıvıyağ(1/2 cup vegatable oil)

🍰2 su bardağı un(2 cups flour)

🍰1 pkt kabartma tozu(1 package baking powder)

🍰1 pkt vanilya (1 package vanilla sugar powder)

1 yarım kiloluk cam şişe kayısı kompostosu (1 my handmade canned apricot)

Muhallebisi için(for cream)

3 su bardağı süt(3 cups milk)

2 yemek kaşığı un(2 tablespoons flour)

2 yemek kaşığı nişasta(2 tablespoons starch)

10 yemek kaşığı şeker(10 tablespoons sugar)

2 pkt vanilya(2 package vanilla sugar powder)

1 yemek kaşığı tereyağı(100 g  butter)


Hindistan Cevizi(coconut flakes)

Yapılışı 

Yumurta ve şekeri iyice mayonez kıvamına gelene kadar çırpın.


Sıvıyağı ekleyip tekrar çırpın.


Un, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Karıştırın. Yağladığınız borcama aktarın. Üzerini düzleyin.



180 C fırında pişirin. Yassı olduğu için çok kısa sürede pişiyor.


Üzerini süslemek ve pandispanyayı ıslatmak için kayısı kompostosu açın.


Suyunu süzün ve 3 yemek kaşığı şeker ekleyip karıştırın. Ben konservelerim şekersiz yaptığım için ekledim. Siz şekerli konserve kullanıyorsanız eklemeyin.


Çatalla delikler açın ve şerbet ile ıslatın.


Kreması için süt, şeker, un ve nişastayı karıştırın. Koyulaşana kadar pişirin.



Ocaktan alın tereyağı ve vanilyayı ilave edin ve çırpın. 


Pandispanya üzerine hindistan cevizi serpin.
 

Kremayı pandispanyaya dökün. Soğumaya bırakın.


Kreması donunca dilimlere ayırın ve her dilime bir tane olacak şekilde kayısı tanesi koyun.  Buzdolabında muhafaza edip istediğiniz zaman servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek