Hınkal/ Çin Mantısı/грузинский хынкал

 




Merhabalar yaptığım anketteki tarifleri yavaş yavaş yayınlamaya çalışıyorum. Buna Gürcü hınkalı diyende var Çin mantısı diyende. Özelliği  tek tek açılması ve harcı bol sulu kişnişli olması yani herhangi bir hamur açma yeteneği veya mantı tenceresi olmayan herkes yapabilir efendim. Ayrıca ben buzlukta da saklıyorum yaptığım her çeşit mantıyı çok büyük kolaylık oluyor. Suda haşlarsanız 8 dk kadar baş aşağı haşlamanızı tavsiye ederim. Bir de bu mantının içinin özelliği bolca taze kişniş kullanılması. Ben sevmediğim için kişniş tohumu tozu kullandım. Tadı acayip fark ediyor inanın. Hamuru çok daha kalınca yapanlar da var ama ben o kadar kalın sevmiyorum. Yine de siz bilirsiniz.
Malzemeler
Hamuru için (for dough)
1 su bardağı su(1 cup water)
1 yumurta (1 egg)
3,5-4 su bardağı un (3,5-4 cups flour)
İçi için
500 g kıyma (500 g grated beef)
1 soğan rendesi (1 grated onion)
2 çay kaşığı karabiber (2 teaspoons blackpepper)
1 tepeleme çay kaşığı kişniş tohumu, ben havanda dövdüm (2 teaspoons #coriander powder
2 çay kaşığı tuz (2 tablespoon salt)
Su, kaşık sapladığınızda dik durmamalı, kaymalı(water)

Yapılışı

Öncelikle yumurta, tuz ve suyu yoğurma kabına alın. Yavaş yavaş ele yapışmayan bildiğiniz mantı hamuru sertliğinde bir hamur yoğurun. Üzerini örtüp dinlenmeye bırakın. İçini hazırlayın. Mutlaka bu harca bolca su katmayı ihmal etmeyin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp yuvarlayın. 







Her bir bezeyi tek tek çay tabağı büyüklüğünde açın. 


İçi her seferinde karıştırıp bir yemek kaşığı koyun. Küçük bir kase de yaparsanız kıymanın suyu akmadan rahatça kapatabilirsiniz. Üzerini pili pili kapatıp üzerini döndürerek büzün ve fazla hamuru kesin. Bol tuzlu suda baş aşağı mantı şişip yüzeye çıkana kadar yaklaşık 8 dk haşlayın ya da mantı tenceresinde 45 dk haşlayın. İlk 25 dk sonrasında en üst katmanı alta geçirin. Afiyet olsun.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek