Kelle Paça Çorbası

 


Merhabalar yeni instagram hesabım mugecharyyeva. Eskisini artık kullanmıyorum.

Malzemeler

1 koyun kellesi

2 paça

Terbiyesi için 

2 yumurta sarısı

2 tepeleme yemek kaşığı un

1 limon suyu


Ayrıca sarımsak ben 5 diş kullandım.

Yapılışı

Çenesi, burnu alınmış kelleyi bol su ile yıkayın. Bir yandan su kaynatın. Gırtlak kısmını su altında elinizi sokarak temizleyin. Sümük vs olabiliyor. Bir elle gırtlak boşluğuna, diline ve kulak deliklerine sıcak kaynar su dökün. Tekrar sudan geçirin. Parçaları yıkayın. Kıvrımlı toynak kısmında deri parçası varsa bıçakla sıyırın. Tencereye alın. Üzerine sıcak su ekleyip 5 saat kontrollü bir şekilde kaynatın.



Ben ara ara su ilavesi yaptım. Suyu kaynarken azalabiliyor. Ayrı bir tencereye  kelle paçanın suyunu süzerek aktarın.



Biraz kelleyi soğumaya bırakın. Sonra et kısımlarını ayırın.



Gözün siyah kısmını ve dilin tırtıklı kısmını sıyırın. Beyni ayırın. Ben çorbada beynini kullanmıyorum. Kemikleri etlerinden ayırın. Didikleyin. 



Burdan sonrasında artık süzülen suyu ve ayıkladığınız etleri kaynatın.



Bir yandan terbiyesi için malzemeleri çırpın.



Gerekirse açmak için su kullanın. Birkaç kepçe sıcak çorbadan terbiyeye ekleyip karıştırın. Sonra tencereye aktarın. 5 dk kadar kaynatın. Tuzunu ilave edip karıştırın. İsterseniz üzerine tereyağı toz biber yapabilirsiniz. Ben kaselere doldurup sarımsak rendesini ekleyip karıştırdım ve karabiber serptim. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek