🍒Vişne Reçeli/Sour Cherry Jam/кислое вишневое варенье

 


Malzemeler

2 kg çekirdekleri alınmış yıkanmış vişne(2 kg cleaned removed seeds sour cherry)

2 kg şeker(2 kg sugar)

4 büyük diş limon tuzu(4 big crystals sitric acid or lemon juice)

1 tatlı kaşığı tereyağı(1/2 tablespoon butter)

Yapılışı

Vişneleri saplarından ayırın. Yıkayın. Çekirdeklerini çıkarın. Ben bu aşamada sarımsak ezicisinin çekirdek çıkarma aparatını kullandım. Çengelli iğne ile de ayıklayabilirsiniz.


Vişneleri tencereye alın.


Üzerine şeker ilave edip bir gece suyunu salana kadar bekletin. Mutfak çok sıcaksa bekleme aşamasında buzdolabına kaldırabilirsiniz.


Ertesi gün suyunu salınca limon tuzu, tereyağı ekleyin. Kaynamaya alın. Ben 1 saat kadar kaynatım. Kaynama süresince vişneler üste çıkıyor tüm suyu altta kalıyor. Ara ara alttan üste doğru alt üst edin. Çok fazla karıştırmayın aksi halde vişneler dağılabilir. Kıvam alınca steril kavanozlara tırtıklı çizgiye kadar doldurun. Kaynatıp kuruladığınız kapaklar ile sıkıca kapatıp ters çevirin. Bir gece hiç dokunmadan öylece bekletin. Ertesi gün kapakları içine doğru çekmişse vakumlanmış demektir. İstediğiniz zaman kahvaltıda tüketebilirsiniz. Kavanozu açtıktan sonra buzdolabında muhafaza ediniz. Eğer uğraşmak istemiyorum derseniz soğuyunca bir kaba alıp buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek