Yaz Türlüsü

 



Merhabalar. Bugün ponçik hanımın yoğun istediği üzerine yaz türlüsü yaptım. Çocukluğumun lezzetlerinden 😍 kendileri. Küçükken evde yaz türlüsü pişmeye başladı mı bilirdim ki artık havalar ısınıyor ve bütün yaz annem hunharca türlü yapacak 😆.

Kabak ve patates de kullanabilirsiniz fakat bu şekilde ben daha çok seviyorum. Sebzeleri kızartıp ayrı bir tencerede pişirebilirsiniz o şekilde de oluyor. Fakat ben annemden gördüğüm klasik usulde yapmayı daha pratik buluyorum. Diyet yapanlar için çok uygun ve herkesin yapabileceği sağlıklı bir yemek.

Malzemeler

3 soğan(3 onions)🧅

7-8 yeşil biber(7-8 green pepper)

3 kırmızı biber(3 paprika)🌶️

Yarım kilo taze fasulye(500 g green bean)

5 patlıcan 🍆(5 eggplant)

4-5 diş sarımsak.(4-5 cloves of garlic)🧄

8 domates(8 tomatoes)🍅

Sıvıyağ, tuz

Yapılışı

Soğan ve biberi sıvıyağda iyice yumuşayana kadar kavurun.



Taze fasulyeyi ilave edin.



Diriliğini kaybedene kadar kavurun. Patlıcanı ilave edip ara ara karıştırarak kavurun.



Bu aşamada patlıcanların rengi değişene kadar kavrulması çok önemli aksi takdirde haşlama tadında olur.



En son tuz, sarımsak ve domatesi ilave edip kapağı kapalı şekilde domatesin kendi suyunda iyice tüm sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek