HUMUS

HUMUS


Herkese merhaba! Bugün sizlere Orta Doğu'nun en meşhur mezesinin tarifini veriyorum. 3 limon fazla ekşi yapar demeyin humusu bol limon suyu güzel yapıyor. Ayrıca ben göz kararı biraz daha kırmızı biber ekledim ama siz çok sevmiyorsanız şart değil. Aslında Antalyalılar bilir hibeş humusun nohutsuz hali çok benziyor. Gayet de pratik bir tarif

Malzemeler

1 su bardağı nohut (haşlanacak) ( 1 cup chickpea)

1 çay bardağı tahin  ( 1/2 cup sesame paste)

1 çay bardağı zeytinyağı ( 1/2 cup olive oil)

3 diş sarımsak (3 clove garlic)

3 limon suyu ( 3 lemon juice)

tuz (salt)

1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber (1/2 tablespoon red pepper powder)

1 tatlı kaşığı kimyon(1/2 tablespoon cumin)

Yapılışı
Öncelikle nohudu 1 gece suda bekletin. İyice haşlayın. Kabuklarını iyice soyun. Ben su içinde elimle ovuşturuyorum. Daha kolay çıkıyor. Sonra gerekli tüm malzemeleri mutfak robotuna koyuyorum. İyice püre haline getiriyorum. Humusunuz hazır afiyet olsun. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek