Klasik Kabak Mücver

MÜCVER

MALZEMELER

  • 4-5 adet kabak (Ben büyük boy bir karakabağın yaklaşık1/3' ünü kullandım) (4-5 green pumpkin, I used 1/3 big dark green pumpkin, pumpkin to grater)
  • 3 yumurta (3 eggs)
  • yaklaşık yarım su bardağı un (approximently 1/2 cup flour)
  • tuz (salt)
  • bolca karabiber (blackpepper)
  • dereotu (bende yoktu ben kullanmadım) (dill)
  • 4-5 adet soğan (4-5 onions)
YAPILIŞI

Kabakları rendeleyin. Soğanı küçük küçük doğrayın. Bu aşamalar eğer mutfak robotu varsa daha kolay olacaktır. Yumurta ve tuzu da ekleyin.







Karabiber ve soğanları da ekleyin. Ben soğanı çok miktarda kavurup buzdolabında saklayıp lazım oldukça kullanıyorum. Daha pratik oluyor.



Unu da ekleyip bir spatula yardımıyla karıştırın. Kabakların suyunu ben vitamini suyunda olduğu için sıkmadım. Ama siz isterseniz sıkabilirsiniz. Un miktarı kabağın su oranına göre değişebilir. Koyu bir kıvam alana kadar un ekleyin.

Tavaya yağı koyup kızana kadar bekleyin. Yağ ısınınca bir kaşık yardımıyla tavaya mücveri dökün. 



Kenarları kızarıncaya kadar dokunmayın. Kenarları kızarınca maşa yardımıyla çevirin. Orta ateşte pişirin. Kağıt havlu serdiğiniz geniş bir tabağa mücverleri alın. Üzerlenine de kağıt havlu kapatıp fazla yağını aldırın. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek